
Bygningen stor forretningsforbindelser
Hvis du i en forretningsforbindelse med nogen – en kunde, leverandør eller kunde – hvor vigtigt er at forholdet til dig? Sætter du pris på forholdet? Vil du give næring til det?
En forretningsforbindelse, som ethvert forhold, er en tovejs-gade. Forventningerne hos begge parter skal være klar og let forstÃ¥elig. Anvendelse af den gyldne regel er ogsÃ¥ en god ide: “Gør mod andre som du ville have dem til at gøre dig.” Det er en meget stærk erklæring, og jeg forsøger at praksis i mit daglige liv, bÃ¥de i business og personlige forhold.
God kommunikation er nøglen til enhver forretningsforbindelse til at vokse og trives. Selv når konflikter overflade (og de vil), at holde kommunikationslinjerne åbne på alle tidspunkter er ekstremt vigtigt. Mød konflikter frontalt, uanset hvordan skræmmende de kan synes dengang. Jo hurtigere spørgsmålene er ud på bordet og behandles, jo hurtigere du kan komme tilbage på sporet og tilbage til business as usual.
En anden ting at huske er at lade folk vide, at du sætter pris på dem. Takkekort, kort og e-mails er altid en god idé, og de gå aldrig ud af stil. Folk elsker at blive værdsat. Hvis du modtager store business fra en person, altid være sikker på at lade dem vide. Du vil føle dig bedre til det, og så vil de.
En anden god idé er at nÃ¥ ud og “touch” dine klienter og kunder pÃ¥ en regelmæssig basis ved at sende dem mÃ¥nedlige nyhedsbreve. Dette er en vidunderlig mÃ¥de at holde kontakten, bÃ¥de at lade dem vide, at du tænker pÃ¥ dem og minde dem om dig sÃ¥ godt.
Husk, du får ud af en stor sammenhæng hvad du putter i den. Værdsætter dem, du gør forretninger med. Nære relationer, så de altid vokser og trives. Holde det, og du vil altid have en have fuld af sunde, glade forretningskontaktpersoner.
Seneste kommentarer